Zadania agencji marketingowej – czym się zajmuje?
Marketing to niezwykle szerokie pojęcie, które z roku na roku coraz bardziej się rozwija. Z uwagi na to, jak bardzo obszernym tematem jest sam marketing, zadania agencji marketingowej również są niezwykle zróżnicowane. Do agencji zgłaszają się różne firmy, te małe, jak i większe, które chcą zaistnieć na rynku, rozreklamować swoje produkty i usługi, a tym samym zwiększyć swoje zyski. Agencję tworzy zespół ludzi, marketingowców, którzy zajmują się różnymi obszarami. Taki zespół może składać się z programistów, grafików, copywriterów, specjalistów od social mediów, „seowców” i ogólnych specjalistów od marketingu.
Każda z tych osób zajmuje się inną tematyką, ale razem są w stanie stworzyć spójną strategię i pomóc klientom w realizacji ich celów sprzedażowych czy wizerunkowych. Jakie są obszary działań agencji marketingowej?
Identyfikacja wizualna firmy
Każda firma powinna mieć jasno określoną identyfikację wizualną, by jej komunikaty reklamowe były spójne, a klienci od razu kojarzyli dane logo i kolorystykę z właściwą firmą. Graficy tworzą logo, proponują kolorystykę, projektują grafiki użytkowe, wygląd opakowań i inne elementy. Wszystko musi współgrać ze sobą.
Tworzenie stron internetowych
Projektowanie i tworzenie stron internetowych to jedno z większych zadań agencji marketingowej.
Agencja może stworzyć taką stronę od samych podstaw lub wprowadzić ulepszenia na istniejącej witrynie. Będą potrzebni do tego programiści. Graficy z kolei zaproponują graficzną odsłonę strony internetowej.
Obsługa social mediów
Specjaliści od social mediów prowadzą dla danych firm ich kanały społecznościowe, które pomagają klientom w komunikacji z potencjalnymi klientami i kreują pożądany wizerunek. Do takich kanałów zalicza się fanpage na Facebook’u, Instagram, Twitter, YouTube i LinkedIn.
Możliwe jest również prowadzenie bloga i publikowanie na nim artykułów o danej tematyce.
Pisanie tekstów SEO
Copywriterzy tworzą teksty SEO, czyli zawierające słowa kluczowe, które publikowane na stronie internetowej lub blogu firmowym pomagają firmie wskoczyć na wysokie pozycje w wyszukiwarkach.