Dobra agencja marketingowa – jak ją wybrać?

Dobra agencja marketingowa – jak ją wybrać?

Stało się. Zdecydowałeś się na współpracę z agencją marketingową. Ale nie byle jaką, tylko taką dobrą! Pytanie tylko, jak wśród tylu obecnych na rynku firm marketingowych znaleźć taką, która spełni nasze oczekiwania, a jednocześnie nie ogołoci do cna budżetu? Znalezienie dobrej agencji to nie lada wyzwanie, dlatego warto poświęcić na to trochę więcej czasu i nie decydować się na pierwszą lepszą firmę, która pojawiła się po wpisaniu hasła „agencja marketingowa” w wyszukiwarce. Jak i gdzie szukać? No i na co zwrócić szczególna uwagę przy wyborze partnera do współpracy?

Zbierz rekomendacje

Zanim zdecydujesz się na własny research w Internecie, najpierw podpytaj znajomych, czy nie współpracują lub nie współpracowali kiedyś z godnymi polecenia agencjami marketingowymi. Może jakaś agencja stworzyła dla nich stronę internetową, wypozycjonowała sklep lub stworzyła graficzny projekt ulotki reklamowej? Podpytaj, a nuż zbierzesz ciekawe informacje. Jeśli nie u znajomych, to może na forach internetowych? Możesz również wyszukać opinii o konkretnych agencjach. Wystarczy, że wpiszesz do wyszukiwarki „agencja marketingowa X opinie”, by zobaczyć, czy jest więcej tych pozytywnych, czy negatywnych. Do dzieła!

Poszukaj informacji o danych agencjach

Zainteresowały Cię szczególnie jakieś agencje marketingowe? Sprawdź nie tylko ich witryny internetowe, ale również fanpage na Facebooku czy konta na Instagramie. Na podstawie prowadzonych przez firmy social mediów również można wiele wywnioskować.

Wszak agencja powinna znać się na prowadzeniu kanałów społecznościowych. Zajrzyj również do portfolio firmy, gdzie ukazane są jej dotychczasowe realizacje. Zazwyczaj portfolio znajduje się na stronie internetowej agencji, w odpowiedniej zakładce. Jeśli nie możesz go tam znaleźć, poproś o przesłanie portfolio na e-maila. Pamiętaj, że nie same marki, z którymi współpracowała agencja są najważniejsze. Liczy się przede wszystkim jakość zrealizowanych działań, nawet dla tych mniej znanych firm.

Zadawaj pytania

Nie bój się zadawać agencji pytań, jeśli jakieś zagadnienie szczególnie Cię interesuje. Przed spotkaniem warto zapisać sobie pytania, na które chcemy uzyskać odpowiedź od agencji. Jak będzie wyglądała współpraca, z kim możesz się kontaktować, czy możesz liczyć na raporty z wykonanych działań, czy planowane są regularne spotkania, kto podejmuje kluczowe decyzje i jakich informacji musisz dostarczyć, by agencja mogła jak najlepiej zrealizować swoje zadania.

Pamiętaj, by zapytać także o wycenę działań.